Saturday 14 June 2014

Cuti berblog....

Allahuakbar!! lama sungguh tidak update apa2 di blog tersayang ini. Walaupun cuti sekolah, jadual sungguh padat sekali. Hampir 10 hari tidak masak kerana tiada di rumah dan selepas balik , terpaksa masak ringkas2 sahaja kerana sibuk menanda kertas peperiksaan...8 kelas untuk dihabiskan dalam masa seminggu ini.

Seminggu sebelum cuti sekolah kami sekeluarga agak sibuk menguruskan kakak yang akan melanjutkan pelajaran di UITM Seberang Perai, Pulau Pinang. Dia mendaftarkan diri pada 1 Jun tetapi kami ke sana pada 30 Mei..sengaja ambil masa untuk bercuti di Pualu Pinang bersama-sama.
Kakak bergambar dengan abah di atas Jambatan Pualau Pinang..
Bergambar dalam kereta saja...tak berani nak bawak budak dua orang ni keluar atas jambatan heheh
Sebenarnya ini kali pertama saya menjejakkan kaki ke pulau ini..apa lagi, target saya ialah mencari nasi kandar ori Pulau Pinang..hasil google saya mencari restoran ini, dan suami yang pernah datang ke restoran ini juga mengatakan nasi kandar di sini memang the best!!

Memang puas hati...lain kali nak datang lagi ke sini. Nasi Kandarnya sama dengan nasi kandar yang pernah saya makan bersama mek berpuluh tahun dulu..memang real!! Selalunya nasi kandar yang saya makan hanya menggunakan nasi putih tetapi di restoran ini, nasinya ala-ala nasi minyak..dan inilah yang saya cari..karinya memang tak payah cakap..memang sedap sungguh!!.

Mu tunggu...aku datang lagi hehehe
Pada 1 Jun, kami bergerak dari Sunway Hotel ke UiTM untuk menguruskan pendaftaran kakak. Maka bermulalah kehidupan kakak sebagai seorang siswi dan patahlah sayap kanan mama...selama ini kakak yang banyak menolong mama di rumah. Sejak kecil lagi dia merupakan pembantu mamanya sama ada bantuan tenaga mahupun segalanya...tempat mama berkongsi rasa dan cerita sama ada suka dan duka. Memang begitu agaknya anak sulung ni kan? Tak ada lagi orang yang akan mengurut kepala jika mamanya sakit kepala...mengurut betis mama yang sejak akhir2 ni selalu lenguh dan sakit...aduhh...kena train Zahiran dan Zikry pulak nampaknya lepas ini hahahha..

Bye kakak...gud luck!!! We luv u and miss u so much

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...