Saturday, 21 January 2017

Sardin Goreng Mengancam Sedapnya


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sedap sungguh makan ikan sardin goreng ni . Balik dari sekolah semalam, tanpa sempat tukar baju Cik Wan dah masuk dapur. Kelaparan sangat. Nak masak lauk yang dalam freezer lambat pulak defrostnya. Maka Cik Wan pun campak2 la bahan untuk goreng sardin ni. Habis setin sardin Cik Wan, Alis dan Zikry makan. Betullah orang kata, makan yang paling sedap ialah makan masa lapar. Kita tak banyak komplen..telan je hehehe.

Terpikir pulak nak masak apa untuk Mr A petang nanti..tak apalah, apa yang sedap untuk kita diharapkan sedap juga untuk dia hahaha. Cik Wan goreng lagi setin sardin dimakan bersama semangkuk tumis kubis. Cukup dah..alhamdulillah. Mr A puji sedap kedua-duanya. Kembang semangkuk Cik Wan yang dah kembang semacam ni :p Jom tengok bahan dan resepi bergambar ni. Selamat mencuba ya.

Nak lagi pedas, kasi tambah cilinya ya..ummpphh


Tumbuk..kalau malas, dadu jer. Jangan blend takut banyak air, lama pulak nak kena tumis.


Tumis agak2 nak brown ya

Masukkan garam dan perah asam limau nipis.


Kacau hingga kuahnya kering dan ikannya garing2 manja hehe. Siap!!!


Makan dengan nasi panas2 atau roti..hujan pulak kat luar tu, alamak!! Sedar2 dua pinggan habis hahaha

Selamat mencuba ya..

No comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...