Monday 3 January 2022

2021 yang menyakitkan (Pt.05)

 13/02/2021 (Sabtu)

Malam itu, saya memang tidak boleh tidur. 

Pagi-pagi lagi kami sudah bersedia untuk ke KPJ. Mr A sudah berpuasa sejak pukul 12.00 malam tadi dan hanya minum air masak, kami bertolak ke KPJ. Cadangnya dalam pukul 8.30 kami akan sampai. Mr A masih ingin memandu, walaupun saya berkeras beliau tetap dengan keputusannya. Saya biarkan sahaja. 

Nasib tidak menyebelahi kami pagi itu, semua doktor pakar bercuti sempena Tahun Baru China. Doktor pakar yang ada, memang telah mempunyai temujanji ataupun yang mempunyai pembedahan. Kami dinasihatkan datang pada hari Isnin (14/02/2021)

Kami balik ke rumah semula, Mr A mengajak saya singgah makan. Beliau rasa lapar. Kami bersama-sama ke Restoran Borak di Prima Saujana. Mr A teringin nak makan sup daging di situ. Saya ikut sahaja. 

Itulah dating terakhir kami berdua. 


Walaupun saya telah tahu sakit Mr A, tapi dalam hati saya masih tidak mahu menerimanya. Bagi saya, hanya melalui gambar ultrasound itu, manakan boleh 100% tepat. Saya masih berasa positif dan sangat yakin, bukan itu sakitnya. Mesti ada nanah macam arwah Mek juga. Saya dalam denial stage, saya tak mahu terima kenyataan, tidak boleh terima kenyataan!!

1 comment:

  1. Benar Cik Wan. Tidak dinafikan kita tidak dapat terima kenyataan walaupun itu benar dan kita sedar.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...