Saturday 21 July 2012

ReD VeLveT Cake

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Bulan puasa ni diharapkan blog ni makin maju berkembang..jari-jari tidak layu dan malas nak mengetuk keyboard..dan resepi-resepi masakan yang telah sedia terkumpul dapat diuploadkan...huhhh...semangat ni.
Maka dengan semangat yang membara ini saya mulakan satu Ramadhan ini dengan kek Red Velvet yang saya buat dua hari sebelum ketibaan Ramadhan..
Resepi ni saya ambil dari blog intanberlian87.blogspot, with some modification....terima kasih banyak-banyaklah kerana tidak lokek memberi resepi, sekali cuba dah jadi....jazakallah..
Tak adalah modified manapun, cuma seperti yang dicadangkan oleh beliau buttermilk tu saya gantikan dengan susu segar dicampur cuka, jus lemon tu saya gantikan dengan sunquick..hahaha...kita yang buat diakan?...kadang-kadang bila jari-jemari dah teringin nak masak, pandai pula kita menggodeknya kan?..nak tunggu cukup semua bahan, alamak tak masaklah kita...hahaha..
So, inilah hasilnya...kata anak-anak dan kawan-kawan...sedapppp!!! terima kasihlah atas pujian tu...saya sendiri tak boleh nak makan banyak-banyak sekarang ni...tengah diet ni..kang tak berbaloi pula plan diet tu...hehehehe...selamat cuci mata ye!!!

kek yang telah dipotong dua...lembutttt!!!



sapukan dengan frosting creamcheese..


tadaaaa...mabeles!!!

Jom...jangan tengok aje...cepat-cepat buat ye....memang sedapppp!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...