Tuesday 4 February 2014

Nyamannya di kampung..



Balik kampung sempena cuti raya cina ..aduhai..sejuk sungguh udara di kampung. Bayangkan kami tidur malam tak berkipas, jimatlah elektrik rumah nenek dan tokmek kali ni. Kalau tidak, memang bil akan melompat tinggi setiap kali anak cucu balik hehehe.

Rumah nenek lebih sejuk memandangkan kawasan kelilingnya sungai dan rumahnya rumah kayu..memang mengerekot semuanya bila tidur hahah, suami dan si Zahirah yang manja siap mandi pagi dengan air panas lagi..berbeza dengan saya, Alis, Aifaa dan Zikry..kami memang suka mandi air sejuk walaupun sejuk kali ini macam air batu..segar sungguhhhh!!

Suhu yang dicatat waktu pagi dalam 17-18 darjah celcius manakala waktu tengah hari dalam 27-28 darjah..tak sejuk?..memang nyaman sungguh!! Kalau selalu macam ni kan seronok? hehee.

Alhamdulillah, walau sejuk kedua2 tokmek dan nenek sihat walafiat. Semoga mereka berdua terus sihat dan dapat menjalankan ibadat dengan selesa dan gembira..aminn. In sha Allah, cuti lain kali kami anak beranak akan balik lagi menziarahi mereka.  Perjalanan pergi dan balik kali ini agak lancar dan tidak terperangkap dengan jem yang teruk, alhamdulillah. Terima kasih Allah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...