Thursday 4 June 2015

Nasi Arab Mandy






Tengok gambar je malam ni hehehe...

Malam ni agak istimewa makan malamnya..bukan apa , Aifaa baru balik dari asrama kerana terlibat dengan kelas tambahan dan juga program2 lain, Alis pulak sudah hendak kembali ke Penang lusa ni..mamanya pulak hendak berbuka puasa..jadi Cik Wan masaklah nasi arab kegemaran budak2 tu. Kerja yang banyak jadi lebih ringkas dan cepat bila ada dua pembantu hehehe...lps mereka balik kami berdua makan nasi dengan budu jer hahaha.

Resepi masih lagi sama dan boleh dapatkan di SINI. Untuk resepi asal, Cik Wan gunakan limau nipis dalam salata hara dan salsa, tapi kali ni Cik Wan gunakan lemon sepenuhnya. Jujurnya, menggunakan limau nipis lebih menyelerakan dan lebih naik wanginya. Kalau tiada masalah dengan asid urik seperti yang dihadapi oleh Mr A..Cik Wan cadangkan gunakan limau nipis berbanding lemon, walaupun resepi asal Arab menggunakan lemon..tekak kita, pandai2lah kita hehehheh.

Selamat mencubaaaa !!!

2 comments:

  1. memang tengah mencarik resepi ni...nak prepare jadi menu hari raya...hehehehe..aci tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe aci sesangat tu Farisya...print dulu resepinya..boleh cuba juga nasi hujan panas dengan kuzi ayam..mesti tetamu terpegun nanti :-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...